Vad man kan få höra

4 Apr

…när man är fritidsledare. Min bror har valt en annan bana i livet än mig, han är fritidsledare. Han är grymt bra med ungar, brorsan. Sätter man en unge i knäet på mig vet jag inte vad jag ska göra. Jag tycker nog om barn väldigt mycket, men jag skruvar på mig och känner mig som en stel träbit när släktens ungar springer runt mina ben. Han är den sociala pedagogen, jag är familjens akademiker.

NÅ anyway. Idag fick han frågan på jobbet:

“Henke, är det nån skillnad på praktpucko och inkompetent?”

Ja vad säger ni, är det nån skillnad? 😀

 

 

 

 

 

5 Responses to “Vad man kan få höra”

  1. ankfigur April 5, 2014 at 9:24 pm #

    Hur gammal var detta barn ? Låter som om den hört det av sina föräldrar…

    • lostmord April 6, 2014 at 10:09 am #

      Jag vet inte faktiskt. Det låter inte som det är något allt för ungt barn i alla fall. Som du säger så kan det nog vara något den hört.

      • ankfigur April 6, 2014 at 12:10 pm #

        Oftast hör barn en massa av vuxna som de sedan klämmer ur sig på de mest konstigaste ställen. X)

  2. madeleinelmw April 6, 2014 at 4:35 pm #

    Haha, gud vad kul 🙂 Jobbade också på förskola tidigare, och ungarna sa en hel del kul grejer

    • lostmord April 6, 2014 at 4:48 pm #

      Jag har förstått att man får höra en massa roligt, ja 😀

Leave a comment